DPF VERWIJDEREN
Bij EJP Motors omvat onze DPF (Diesel Particulate Filter) verwijderingsservice deskundige ECU-herprogrammering om de motorprestaties te optimaliseren zonder de beperkingen van een verstopte DPF. Hieronder vindt u een diepgaand overzicht van de belangrijkste wijzigingen die tijdens dit proces zijn aangebracht:
Belangrijkste wijzigingen voor het verwijderen van DPF:
-
DPF-regeneratiekaarten
- Functie : Regelt het proces waarbij roet in het DPF verbrandt.
- Wijziging : Schakel regeneratie uit door de parameters en triggers te deactiveren.
-
Roetbelastingkaarten
- Functie : Volg de ophoping van roet en activeer regeneratie.
- Wijziging : Stel in op lage waarden of nul om regeneratie te voorkomen.
-
Druksensorkaarten
- Functie : Meet het drukverschil over het DPF.
- Wijziging : Wijzig de waarden zodat er constante, lage drukwaarden worden weergegeven.
-
Temperatuurkaarten
- Functie : Controleer de uitlaattemperatuur voor DPF-beheer.
- Wijziging : Pas de drempelwaarden aan of schakel de monitoring uit om regeneratie te voorkomen.
-
DTC-kaarten
- Functie : Foutcodes opslaan die betrekking hebben op het DPF-systeem.
- Wijziging : Schakel DPF-gerelateerde diagnostische foutcodes (DTC's) uit of verwijder ze om foutmeldingen te voorkomen.
-
EGR-kaarten
- Functie : Beheert het EGR-systeem dat samenwerkt met het DPF.
- Wijziging : Optimaliseer de instellingen voor prestaties zonder DPF, waardoor de uitlaatgasrecirculatie mogelijk wordt verminderd.
-
Brandstofinjectiekaarten
- Functie : Regelt de timing en hoeveelheid brandstofinjectie.
- Aanpassing : Aanpassen voor optimale verbranding bij afwezigheid van het DPF, waardoor de roetproductie wordt verminderd.
Geavanceerde overwegingen:
-
Gereedheid en OBD-II-naleving :
Kalibreer de DPF-gereedheidsmonitoren opnieuw, zodat ze altijd de status 'Gereed' weergeven en ervoor zorgen dat andere monitoren correct functioneren voor OBD-II-naleving. -
Berekende nominale waarden (CNV) :
Bereken de uitlaatgastegendruk opnieuw, pas de waarden van de luchtmassameter aan en werk de feedback van de zuurstofsensor bij om de verwijdering van het DPF weer te geven.
Voorbereiding ECU vóór verwijdering:
Voordat u het DPF verwijdert, zijn de volgende stappen essentieel:
- Wis alle DPF-gerelateerde foutcodes.
- Zet de roetladingteller en de asaccumulatieteller van het DPF terug op nul.
- Wis de regeneratiegeschiedenis en intervaltimers.
Professionele diagnostische apparatuur:
Voor een succesvol DPF-verwijderingsproces zijn geavanceerde diagnostische hulpmiddelen nodig, waaronder:
- Communicatiemogelijkheden op OE-niveau.
- Realtime gegevensbewaking.
- Geavanceerde ECU-coderings- en flashtools.
Technische procesworkflow:
- De klant registreert zich en koopt credits.
- De klant leest de ECU uit met een speciaal gereedschap.
- Upload bestanden naar ons serviceportaal.
- De ingenieur bekijkt het bestand en brengt wijzigingen aan.
- Bestand geüpload zodat de klant het kan downloaden.
- De klant flasht de ECU met het aangepaste bestand.
- Ondersteuning is beschikbaar via een ticketsysteem.
Ons proces is uiterst efficiënt: standaardbestandswijzigingen zijn binnen 30 minuten voltooid, complexere bestanden binnen een uur.
Voordelen van het verwijderen van DPF:
- Verbeterde motorprestaties : verwijdert beperkingen die worden veroorzaakt door een verstopt DPF, wat resulteert in verbeterd vermogen en acceleratie.
- Hogere brandstofefficiëntie : vermindert de uitlaatgastegendruk, wat het brandstofverbruik verbetert.
- Lagere onderhoudskosten : het is niet meer nodig om het DPF te reinigen of te vervangen, waardoor u op de lange termijn bespaart op onderhoudskosten.
- Minder regeneratiecycli : voorkomt frequente regeneratiecycli, waardoor de motor minder wordt belast en het brandstofverbruik wordt verbeterd.
- Geen dashboardfouten : voorkomt waarschuwingslampjes met betrekking tot het DPF-systeem.
- Verlengde levensduur van de motor : vermindert de belasting van de motor en het uitlaatsysteem, waardoor hun levensduur wordt verlengd.
- Kostenefficiënt : De eenmalige verwijderingskosten zijn lager vergeleken met doorlopend DPF-onderhoud en -vervanging.
PDF-verwijderingsproces bij EJP Motors:
We schakelen de DPF uit in de ECU-software, lezen de originele software van uw voertuig en verwijderen alle DPF-structuren. Het proces omvat het verwijderen of omzeilen van de temperatuur- en druksensoren. Na verwijdering zal uw voertuig niet langer proberen te regenereren en ervaart u een verbeterd brandstofverbruik, vermogen en geen zwarte rook.
Prijzen en duur:
- Software- en hardware-aanpassingen : De service duurt doorgaans een halve dag en de kosten variëren van € 100 tot € 250, afhankelijk van het voertuig.
- Verwijderen alleen via software : In de meeste gevallen zijn softwarematige aanpassingen voldoende en is het niet nodig om de sensor fysiek te verwijderen.
Veelvoorkomende DPF-gerelateerde foutcodes:
- P2002 : DPF-efficiëntie onder drempelwaarde
- P242F : DPF-druksensorbereik/prestatieprobleem
- P2463 : Probleem met bereik/prestatie van DPF-temperatuursensor
- P24A1 : DPF-regeneratiefrequentie
- En nog veel meer.
Aanvullende diensten:
Naast het verwijderen van het DPF kan EJP Motors u ook helpen met het uitschrijven en verwijderen van diverse systemen en functies die van invloed kunnen zijn op de prestaties van uw voertuig, zoals:
- AdBlue
- DTC-foutcodes
- Lambdasonde
- Start-Stop-systeem
- Snelheidsbegrenzer
- NOx-sensor
- Startonderbreker
Bij EJP Motors zijn we gespecialiseerd in ECU-herkalibraties die de gezondheid van de motor behouden en tegelijkertijd de prestaties verbeteren. Onze DPF-verwijderingsservice is afgestemd op het motormodel, de turbolader en het brandstofsysteem van elk voertuig om optimale resultaten te garanderen.